راهنمای جامع انتخاب بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

آیا می خواهید بدانید که چگونه می توانید بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی را انتخاب کنید؟ و چگونه می توانید سریع با تسلط به زبان انگلیسی پیشرفت کنید؟

بیشتر زبان آموزان از یادگیری ناامید می شوند زیرا پس از گذر زمان متوجه می شوند که پیشرفتی میسر نشده است. بنابراین، در این مطلب می خواهیم بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی را به شما ارائه دهیم. همه ما نقاط قوت و ضعف مختلفی داریم و می دانیم که یادگیری زبان انگلیسی برای هر فردی متفاوت است و هر شخصی با توجه به موقعیت و شرایط خاص خودش می خواهد زبان انگلیسی را یاد بگیرد. پس ابتدا باید هدف خود را از یادگیری زبان انگلیسی مشخص کنید.

دانستن اینکه چرا می خواهید انگلیسی یاد بگیرید به دو دلیل مهم است :

  1. به شما کمک می کند تا روی آنچه باید بطور خاص انجام دهید تمرکز کنید.
  2. به شما انگیزه می دهد تا ثابت قدم بمانید.

بدون هدف و برنامه ریزی شروع کردن، مانند کشتی است که بدون مقصد حرکت کرده است. زیرا هدفمند بودن به شما این آگاهی را می دهد که در چه زمانی به چه چیزی می خواهید دست یابید.

کدام روش یادگیری زبان انگلیسی موثر است؟

روش یادگیری زبان انگلیسی بر اساس شرایط هر فرد متفاوت است. همان طور که می دانید امروزه از روش های یادگیری بسیاری در سراسر دنیا استفاده می شود. تنها باید نوع مورد نظر خود را بر اساس توانایی های خود بسنجید و مناسب ترین راه را انتخاب کنید.

انواع یادگیری شامل موارد زیر است:

یادگیری ترمیک و از طریق آموزشگاه : وجود دوره های حضوری و آنلاین این فرصت را برای زبان آموز ایجاد می کند که وقتی در روز را به فراگیری اختصاص دهند و هیچ گاه از یادگیری خسته نشوند زیرا محیط آموزشی تاثیر بسزایی در یادگیری فرد دارد. بخصوص این روش یادگیری برای کودکان و افراد کم سن و سال بسیار مناسب تر است زیرا یادگیری اصلی در محیط آموزشی اتفاق خواهد افتاد. وجود کلاس های خصوصی برای کسانی که تمایل دارند به شکل فشرده آموزش ببینند از نکات مثبت این روش می باشد.

یادگیری خودآموز با استفاده از اپلیکیشن ها : یادگیری خودآموز زبان انگلیسی می تواند پر چالش باشد اما غیر ممکن نیست. راه هایی برای ارتقای مهارت های چهارگانه (reading writing ، speaking، listening) شما وجود دارد که بدون نیاز به شخص خاصی می توانید آن ها را امتحان کنید .همانند استفاده ازانواع کتاب های سطح بندی شده، سایت های آموزشی، اپلیکیشن های مختلف و پکیج های آموزشی. فقط یادتان باشد که از برنامه های زیادی استفاده نکنید زیرا باعث سردرگمی و خستگی شما خواهد شد که در نتیجه مانع رسیدن شما به اهدافتان می گردد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که وقت زیادی در شبکه های اجتماعی می گذرانید در این مطلب بهترین پیج های اینستاگرام برای یادگیری زبان انگلیسی را معرفی کرده ایم.

این نوع یادگیری برای افرادی مفید است که می توانند بدون نیاز به شخص خاصی و با مطالعه و پشتکار فردی به اهداف خود برسند در این روش معیار سن از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا افراد کم سن و سال تر از توانایی خودآموزی کمتری نسبت به بزرگسالان برخوردارند و به سرعت خسته می شوند و تمایلی به ادامه نخواهند داشت. معمولا این روش برای شرکت در آزمون های بین المللی توصیه نمی شود زیرا هر یک پیچیدگی خاص خود را دارند و برای یادگیری آن ها لازم است وقت زیادی را صرف زبان آموزی کنید.

یادگیری و تقویت مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی

  • شنیدن: شنیدن مهمترین و موثرترین موضوع در یادگیری زبان انگلیسی است.مطالعه‌ی آزاد کتاب، یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی است. ولی بهتر از آن، استفاده از کتاب‌های گویای زبان انگلیسی است. زیرا همزمان هم می‌توانید بخوانید و هم بشنوید.این یعنی تقویت دو مهارت بنیادین زبان انگلیسی به‌طور همزمان. مهارت شنیدن به راحتی می تواند به شکل خودآموز انجام شود و شما نیاز چندانی به معلم ندارید.
  • صحبت کردن: هنگامی که یک خانواده به کشوری انگلیسی‌ زبان می‌رود، بچه‌ها خیلی زودتر زبان را فرامی‌گیرند. آن‌ها سخن نمی‌گویند مگر پس‌ ازآنکه برای زمان زیادی به دیگران گوش‌ داده باشند. این روش شگفت‌انگیز است! به‌عنوان یک بزرگسال شما نیز باید زبان انگلیسی را به روش طبیعی خود یاد بگیرید تا بتوانید صحبت کنید. اما این را در نظر داشته باشید که فراگیری و تقویت این مهارت به صورت خودآموز اتفاق نخواهد افتاد و شما در صورتی نتیجه می گیرید که در محیط واقعی با افراد مختلف به زبان انگلیسی صحبت کنید و در تعامل باشید.
  • نوشتن: بهترین روش برای یادگیری لغات انگلیسی و جمله سازی این است که آنها را در متن و نوشته یاد بگیرید. زیرا شما قادر خواهید بود جایگاه کلمات و گرامر را نیز با تمرین و تکرار بیاموزید پس می تواند یک یادگیری خودآموز باشد اما به خاطر داشته باشید هر چقدر هم تلاش کنید نیاز دارید کسی اشتباه هایتان را تصحیح کند. داشتن یک دفترچه یادداشت کوچک که روزانه لغات جدید و جملات کوتاه را در آن بنویسید، در تقویت مهارت نوشتن تاثیر بسزایی دارد.
  • خواندن: از جمله مهارت های ضروری توانایی خواندن است و این مهارت میتواند به راحتی توسط خود فرد تقویت شود فقط یک نکته را در نظر داشته باشید که تلفظ درست لغات از اهمیت بسیاری برخوردار است پس سعی کنید خواندن را همراه با شنیدن متن بیاموزید. خواندن علاوه بر ارتقای درک مطلب، نکات آموزنده‌ی زیادی نیز به شما می آموزد. خواندن مطالب جدید و داستان ها بهترین روش برای یادگیری لغات انگلیسی است.

بهترین راه یادگیری زبان انگلیسی

مراحل گام به گام یادگیری زبان انگلیسی

  1. ابتدا باید چند سوال از خود بپرسید:

پاسخ های صادقانه شما به شما کمک می کند تا یک برنامه مطالعاتی ایجاد کنید که موفقیت بیشتری برای شما به همراه داشته باشد!

  • چرا می خواهم انگلیسی یاد بگیرم؟

اهداف و دلایل من چیست؟ آیا برای کار و موقعیت شغلی است؟ آیا برای مطالعه است؟ آیا می خواهید به دنیا سفر کنید یا با دوستانتان به راحتی صحبت کنید؟ آیا هدف شما تقویت زبان انگلیسی برای کسب نمرات خوب مدرسه و دانشگاه است؟ یا اینکه می خواهید مهاجرت کنید و لازم است به این زبان مسلط شوید ؟

  • چگونه بهتر یاد بگیرم؟ سبک یادگیری من چیست؟

آیا با مکالمه از یادگیری لذت می برید؟ آیا وقتی چیزها را یادداشت می کنید یا به تصاویر نگاه می کنید بهتر یاد می گیرید؟ آیا شما یک فردی هستید که صبح ها بهتر یاد میگیرد یا عصرها بهتر یاد می گیرید؟

  • چقدر وقت دارم؟

تعیین وقت بیش از حد در هفته برای مطالعه می تواند باعث سردرگمی شما شود همچنین عدم تعیین وقت برای مطالعه نیز می تواند استرس و دغدغه فکری شما را افزایش دهد. واقع بین باش. به هفته خود نگاه کنید و حساب کنید که چه مدت زمان برای مطالعه خواهید داشت. اگر مطمئن نیستید، یک هفته را به زندگی عادی سپری کنید و زمانهایی را که می توانید در حال مطالعه باشید، بنویسید ممکن است هر شب یک ساعت قبل از شام ، نیم ساعت در حین رفت و آمد با اتوبوس وقت داشته باشید. همه اینها را جمع کنید و مجموعاً به برنامه هفتگی خود برسید.

  • چه منابع یادگیری دارم یا می توانم بدست آورم؟

آیا کامپیوتر، تلفن هوشمند یا کتاب درسی انگلیسی دارید؟ آیا در نزدیکی کتابخانه زندگی می کنید؟ آیا اپلیکیشنی دارید که به شما در یادگیری انگلیسی کمک کند؟ اگر نه، آیا می دانید آنها را از کجا تهیه کنید؟ چقدر حاضرید برای منابع یادگیری پول بپردازید؟ این یک روش عالی برای یافتن ابزارهای یادگیری است که ممکن است فراموش کرده باشید.

  1. طرحی کلی برای برنامه مطالعه خود ایجاد کنید:
  • هدف خود را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید.

مراحل کوچکتری را که باید برای رسیدن به هدف خود انجام دهید ، یادداشت کنید. این مراحل می تواند زمینه های بسیاری از ارتباطات انگلیسی شامل صحبت کردن ، گوش دادن ، واژگان ، نوشتن ، خواندن ، درک مطلب یا مهارت های اجتماعی را شامل شود.

  • یک جدول زمانی تنظیم کنید و طرح کلی مطالعه خود را ترسیم کنید.

یک هفته برای یک برنامه مطالعاتی زمان خوبی است زیرا بیشتر افراد یک برنامه هفتگی دارند.

  • برای سنجش موفقیت خود یک نقطه چک تنظیم کنید.

در مورد یک نقطه چک تصمیم بگیرید. این یک زمان است که می توانید یادگیری خود را با استفاده از آزمایشی به انتخاب خود بررسی کنید. آزمایش یادگیری خود هر دو هفته توصیه می شود.

  1. . مطالب را در برنامه مطالعه خود سازماندهی کنید:
  • مراحل یادگیری خود را در اولویت قرار دهید:

گام های کوچکی که قبلاً انتخاب کردید و شما را به هدف اصلی خود می رساند. انتخاب کنید که روی کدام یک از مهارت ها بیشتر کار کنید. همچنین، به این فکر کنید که کدام مهارت به پیشرفت مهارت های دیگر کمک می کند و در کدام احساس ضعف می کنید.

  1. در آخر، حتماً جشن بگیرید!

رسیدن به اهداف خود را جشن بگیرید. ساختن آن را در نیمه راه جشن بگیرید. حتی تمام مواقعی که شکست خوردید جشن بگیرید! چرا؟ زیرا همه ما از اشتباهات درس می گیریم. اشتباهات نشان می دهد که ما هر روز بیشتر و بیشتر می آموزیم.

نکاتی در یادگیری زبان انگلیسی

گوش دادن ، صحبت کردن ، خواندن و نوشتن مهارت های اصلی شما برای برقراری ارتباط به هر زبانی است. مهارت بسیار خوب فقط در یکی از این مهارت ها به شما در برقراری ارتباط کمک شایانی نمی کند. به عنوان مثال ، شما باید قبل از نوشتن بتوانید خوب بخوانید. همچنین قبل از صحبت کردن باید بتوانید به خوبی گوش دهید.

مشکل بیشتر زبان آموزان در یادگیری زبان انگلیسی نداشتن اطلاعات کافی است این بدان معناست که خود را در معرض زبان انگلیسی قرار نمی دهند. گرچه امروزه بدلیل پیشرفت تکنولوژی و اینترنت هر کسی به راحتی می تواند اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورد.

بیشتر یادگیری زبان ناخودآگاه است. این بدان معنی است که شما یک زبان را مطالعه نمی کنید، در عوض خود را در آن غوطه ور می کنید.دریافت اطلاعات این امکان را به شما می دهد که به صورت ناخودآگاه زبان انگلیسی را یاد بگیرید. می بینید که کلمات و دستور زبان بارها و بارها تکرار شده اند. این الگوها در مغز شما ذخیره می شوند. و سپس، بدون فکر کردن در مورد قوانین می توانید بنویسید و صحبت کنید. همچنین از بهترین راه ها برای پیشرفت سریعتر این است که وقتی اشتباهی مرتکب میشوید از آنها بیاموزید و بر روی بهبود آن ها تمرکز کنید. و این بود بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی. توصیه ما به شما این است که اگر همچنان مردد هستید می خواهید بدانید سریع ترین و بهترین روش مناسب شما برای یادگیری زبان انگلیسی کدام است، با موسسه زبان مدیران فردا تماس بگیرید تا مشاوران و اساتید ما با بررسی دقیق شرایط شما بهترین گزینه را به شما معرفی کرده و شما را در این مسیر همراهی کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه آموزش زبان انگلیسی فرم زیر را پر کنید.