مدرک تدریس زبان انگلیسی

آیا از آموزش دادن لذت میبرید؟ آیا به زبان انگلیسی علاقه مند هستید ؟ آیا تا به حال به آموزش دادن زبان انگلیسی اندیشده اید؟ آیا نمی دانید چگونه باید مدرک تدریس زبان انگلیسی را دریافت کنید؟ چنانچه علاقه مند هستید تا به عنوان معلم زبان انگلیسی، به آموزش این زبان به عنوان زبان دوم (ESL) و یا به عنوان یک زبان خارجی (EFL) بپردازید، می بایست در این زمینه مهارت کافی به دست آورید.

در ادامه دوره های جذاب و پر اهمیت برای کسب مدارک زبان انگلیسی را معرفی خواهیم نمود.

TTC (Teacher Training Course)

دوره (TTC) یک دوره ای است که توسط اموزشگاه های معتبر سراسر ایران و جهان برگزار می شود. معلمان فارغ التحصیل این دوره واجد شرایط تدریس در سطوح کودکان، نوجوانان و بزرگسالان هستند. این دوره معلمان را در تمام موضوعات حرفه ای و تخصصی آماده می کند، یعنی روانشناسی تربیتی ، اصول آموزش و سازماندهی، روشهای تدریس دروس از سطح ابتدایی تا پیشرفته به طور کامل بیان می شود.

دوره آموزش معلم (TTC) به طور کلی یک دوره آموزشی اولیه برای معلمان انگلیسی به عنوان زبان دوم است که تجربه کمی دارند و یا هیچ تجربه ای در حرفه ندارند. هدف کلی آن توسعه آگاهی از زبان و مهارتهای عملی برای فراهم آوردن دانش، منابع و بیش از همه اعتماد به نفس معلمان تازه کار برای ایستادن در برابر زبان آموزان EFL است.

این دوره به طور کلی شامل مدل هایی در زمینه آموزش مهارتهای مختلف زبانی و مهارتهای فرعی به علاوه مدل های مربوط به درمان خطا و بازخورد، برنامه ریزی درس، مدیریت کلاس و آموزش آنلاین است. این دوره ترکیبی از ورودی و تکنیک های عملی کلاس است که توسط متخصصان و مربیان حرفه ای ارائه شده. مدریس همچنین موظف به ارایه شیوه های تدریس (TP) و نمایش (دمو) هستند. و در نهایت کسانی که به طور کامل در جلسات شرکت می کنند و دمو خود را ارائه می دهند ، “گواهی پایان دوره” را دریافت می کنند.

محتوای دوره شامل موارد زیر است:

چگونگی آموزش درک مطلب و خواندن، آموزش مهارت شنیداری، آموزش گفتار، آموزش نوشتن، آموزش واژگان، آموزش دستور زبان، آموزش تلفظ، بازخورد خطا، برنامه ریزی درس، مدیریت کلاس است.

دوره TTC برای افراد زیر مناسب میباشد:

معلمان تازه کار و باتجربه

معلمان با سطح انگلیسی B1 و بالاتر

معلمان سطح ابتدایی، متوسطه یا پیشرفته

معلمانی که می خواهند دانش تدریس خود را ثابت کنند

معلمانی که نیاز به گواهی معتبر بین المللی دارند

مدرک تدریس زبان انگلیسی

برگزاری دوره TTC در مرکز زبان انگلیسی مدیران فردا

مرکز زبانهای خارجی مدیران فردا برای تقویت سطح دانش تدریس برای معلمان مبتدی و حرفه ای ، دوره های TTC را برگزار می کند. این دوره شامل ۱۲ جلسه ۹۰ دقیقه ای است که به صورت تئوری و عملی کلیه مباحث TTC را پوشش می دهد. در پایان دوره ، شرکت کنندگان باید سه جلسه مشاهده و یک جلسه دمو داشته باشند و گزارشی از آنچه در کلاس واقعی آموخته شده تهیه و ارائه دهند.

امتیازاتی که با شرکت در این دوره در مرکز زبانهای خارجی مدیران فردا کسب خواهید کرد:

  • تدریس توسط اساتید مجرب و دانشگاهی
  • پوشش مطالب عملی و نظری
  • داشتن منابع به روز شده
  • کلاسهای تخصصی با امکانات مناسب
  • پیگیری آموزشی و عملی

مدرک تدریس زبان انگلیسی TESOL (Teaching English to Speakers of Other Language)

TESOL مخفف کلمه آموزش انگلیسی به زبان آموزان سایر زبانها است و مربوط به آموزش انگلیسی به انگلیسی زبانان غیر بومی چه در خارج از کشور و چه در کشورهای انگلیسی زبان میباشد. هر ساله تعداد زبان آموزان انگلیسی به سرعت رشد می کند. شورای بریتانیا تخمین زده است که در سال ۲۰۲۰ تعداد انگلیسی زبانان و زبان آموزان در سطح جهانی به رقم حیرت انگیز ۲ میلیارد نفر می رسد. با افزایش این تعداد ، نیاز به معلمان واجد شرایط TESOL نیز افزایش می یابد!

با TESOL چه کاری می توان انجام داد؟

معلمان واجد شرایط TESOL می توانند فرصت های تدریس را در سراسر جهان پیدا کنند و طیف متنوعی از مشاغل را بیابند! شما می توانید با کودکان و بزرگسالان ، با زبان آموزان مبتدی و پیشرفته ، در مدارس زبان و دانشگاه ها ، به صورت آنلاین و در کلاس های حضوری کار کنید.

چند ساعت آموزش TESOL نیاز داریم؟

با توجه به اینکه اکثر کارفرمایان چه در خارج از کشور و چه به صورت آنلاین معلمان را ملزم به داشتن مدرک ۱۲۰ ساعته می کنند ، توصیه می شود دوره TESOL را حداقل با این ساعت ها بگذرانید.

اگر می خواهید رزومه خود را ارتقا دهید بهترین راه برای انجام این کار این است که یک دوره ۱۲۰ ساعته TESOL را بگذرانید و آموزش های تخصصی را در مناطقی که قصد دارید وارد آن شوید اضافه کنید. انجام دوره ای که شامل صدها ساعت آموزش TESOL باشد، در صورتی که متناسب با اهداف شما نباشد ، ضروری نیست.

شرایط صدور گواهینامه TESOL چیست؟

برای ثبت نام در دوره TESOL تنها نیاز به تسلط به زبان انگلیسی است. به همین سادگی. اما بیشتر به انگلیسی زبانان غیر بومی نیاز دارند که در سطح C2 باشند.

هنگامی که نوبت به درخواست شغل می رسد، بسته به کارفرما و کشور می توانید شرایط را در نظر بگیرید. شرایط ویزا برای تحقیق در مورد تعیین محل بسیار مهم است. شرایط می تواند مدرک تحصیلی (در هر زمینه) و ملیت خاص (به طور معمول ایالات متحده ، کانادا ، انگلستان ، استرالیا ، نیوزیلند و آفریقای جنوبی) را تعیین کند ، که می تواند مانعی برای برخی از معلمان باشد.

TESOL چیست؟ آیا گواهینامه TESOL همان TEFL است یا متفاوت است؟

اگرچه تفاوت معنی داری در معنا وجود دارد ، اما اصطلاحات TEFL و TESOL معمولاً در هنگام صدور گواهینامه  به جای یکدیگر در آموزش زبان انگلیسی استفاده می شوند.

مدرک TESOL چه مدت اعتبار دارد؟

خبر خوب این است که گواهی TESOL منقضی نمی شود اما شما میتوانید با گذراندن دوره های پیشرفته TESOL که نه تنها باعث تازه سازی مطالعات قبلی شما می شود ، بلکه با ادامه آموزش به تقویت رزومه کاری نیز کمک خواهد کرد.

مدرک تدریس زبان انگلیسی DELTA ( Diploma in English Language Teaching to Adults)

دلتا (دیپلم آموزش انگلیسی به زبان آموزان سایر زبان ها) یک دوره پیشرفته برای معلمان باتجربه زبان انگلیسی است و برای برخی از پست های ارشد آموزش زبان انگلیسی الزامی است. این دوره ترکیبی پیشرفته از تئوری و عمل است که توسعه حرفه ای را برای معلمان با حداقل یک سال تجربه فراهم می کند.

دلتا برای چه کسانی است؟

  • معلمان زبان انگلیسی که حداقل یک سال سابقه تدریس دارند.
  • معلمان زبان انگلیسی که می خواهند به سمت های ارشد بیشتری دست یابند.
  • معلمان باتجربه ای که می خواهند تخصص خود را در یک زمینه تخصصی گسترش دهند.
  • افرادی که سطح CEFR آنها C1 یا بالاتر است.

دلتا توسط کمبریج ارزیابی می شود واز شناخته شده ترین مدارک در سراسر جهان است. دارای سه دوره است که هر یک متفاوت بررسی شده اند. می توانید هر دوره را جداگانه آموزش ببینید. نیازی نیست همه را با هم یا در یک سال انجام دهید.

  • درک زبان ، روش و منابع برای تدریس
  • تمرین حرفه ای پیشرفته
  • مدیریت آموزش زبان انگلیسی به شکل تخصصی

مدرک تدریس زبان انگلیسی CELTA (Certificate in English Language Teaching to Adults)

یکی از این دوره های آمادگی برای آموزش زبان انگلیسی به بزرگسالان است که توسط سیستم ارزیابی زبان انگلیسی دانشگاه کمبریج ارائه شده است. این مدرک شناخته شده ترین مدرک آموزش انگلیسی در جهان است.

سلتا برای چه کسانی مناسب است؟

معلمان جدید و بدون تجربه شروع کار

معلمانی با تجربه که می خواهند مهارت های خود را گسترش دهند

معلمانی که می خواهند سفر کنند و انگلیسی تدریس می کنند

مدرک سلتا، تاکید بر تمرین تئوری و عملی، هر دو با هم را دارد. کلاس ها به صورت پاره وقت و تمام وقت برگزار می شوند که کلاس های تمام وقت کلا در ۴ الی ۵ هفته بر گزار می شود. این دوره یک دوره ی ارزیابی پیوسته است. شرکت کنندگان در طول دوره ارزیابی می شوند و در نهایت این ارزیابی ها منجر به دریافت مدرک می شود. داوطلبانی که دوره را با موفقیت به پایان برسانند، می توانند در زمینه های مختلف آموزش زبان انگلیسی در سراسر جهان به تدریس بپردازند.

دوره سلتا چگونه انجام می شود؟
  • تمام دوره های سلتا شامل حداقل ۱۲۰ ساعت مطالعه است
  • مباحث مربوط به مهارت های عملی تدریس و تئوری بیان می شود
  • شما با گروههایی از زبان آموزان تجربه تدریس در زندگی واقعی را خواهید داشت
  • در مورد تدریس خود بازخورد و مشاوره دریافت خواهید کرد
  • از نظر مهارت های تدریس و تکالیف کتبی ارزیابی خواهید شد

مدرک IELTS  وTOFEL

همانطور که می‌دانید، برای برخی از کشورهای غیرانگلیسی زبان،‌ یکی از شروط پذیرش جهت ادامه تحصیل در خارج از کشور، داشتن مدارک زبان بین‌المللی انگلیسی مانند آیلتس و تافل است. آزمون آیلتس و تافل آزمون هایی هستند که مهارت های چهارگانه زبان آموزان را مورد سنجش قرار می دهند. این آزمون برای اهداف آموزشی، مهاجرتی، شغلی انجام می شود.

آزمون آیلتس  IELTS (International English Language Testing System)، معروف‌ترین آزمون مهارت‌سنجی زبان انگلیسی برای ادامه تحصیل، کار و مهاجرت به شمار می‌آید و به دو صورت  کاغذی یا کامپیوتری برگزار می‌شود و تفاوتی بین هیچ‌یک از این دو آزمون از لحاظ ساختار سوالات و سطح دشواری وجود ندارد.

آزمون تافل TOEFL (Test OEnglish as a Foreign Language) مانند آزمون آیلتس، چهار مهارت اصلی در زبان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. آزمون تافل نیز در دو شکل کاغذی و آنلاین برگزار می‌شود که در ایران تمامی آزمون‌ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. برخلاف آزمون آیلتس که در دو شکل آکادمیک و جنرال برگزار می‌شود،‌ آزمون تافل تنها به یک شکل و با هدف ارزیابی افراد به صورت آکادمیک انجام می‌شود

مدارک ایلتس و تافل نیز در بحث تدریس بسیار پر اهمیت هستند. مطمئناً یک معلم تنها در صورتی می‌تواند با دانش‌آموزان ارتباط خوبی برقرار کند و آموخته‌های خود در رشته زبان را با آنها به اشتراک بگذارد که مهارت بسیار خوبی در هر چهار بخش خواندن، نوشتن، شنیدار و گفتار انگلیسی داشته باشد.

به همین دلیل است که دارندگان مدرک آیلتس و تافل گزینه‌های اصلی برای انتصاب در مقام تدریس زبان انگلیسی هستند. این نکته را به یاد داشته باشید، کسب مدرک آیلتس به شما این امکان را خواهد داد که نه ‌تنها در ایران بلکه در بیشتر کشورهای جهان به آموزش و تدریس زبان انگلیسی بپردازید.

اشتراک گذاری در شبکه‌ها