روش موفقیت در آزمون آیلتس

یکی از اصلی ترین راه های موفقیت در آزمون آیلتس تسلط بر زبان انگلیسی است که این تسلط را نمیتوان یک شبه بدست آورد. ایجاد عادت خواندن کتاب به زبان انگلیسی، مکالمه با دوستان و خانواده به زبان انگلیسی، تماشای فیلم های انگلیسی و استفاده از دستور زبان و واژگان مناسب در حین نوشتن از هر چیزی مهم تر است. آزمون آیلتس نه تنها به سنجش دانش زبانی و میزان سواد انگلیسی افراد می پردازد، بلکه با ساختاری منسجم و روشی کاملاً علمی سطح آگاهی‌های دیگر فرد نظیر IQ، دقت و سرعت عمل را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

منظور از موفقیت در آزمون IELTS چیست؟

موفقیت در آزمون آیلتس برای هر فرد متفاوت است یعنی ابدا باید هدف خود را از شرکت در آزمون آیلتس مشخص نموده سپس بر اساس آن هدف برنامه ریزی های لازم ،سطح سنجی انجام شود زیرا بسته به نیاز هر فرد نمره قبولی متفاوت است

آزمون آیلتس به دو صورت برگزار می‌شود. آزمون آکادمیک Academic  مخصوص کسانی است که می‌خواهند در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه تحصیل دهند. آزمون جنرال General  مخصوص کسانی است که می‌خواهند به یک کشور انگلیسی زبان مانند کانادا، استرالیا و یا نیوزلند مهاجرت کنند.

بسیاری از دانشجویان و زبان آموزان بین المللی غیربومی ، قبل از اقدام به تحصیل در خارج از کشور ، باید در آزمون آیلتس (IELTS) (International English Language Testing System) شرکت کنند. نمره بندی این آزمون از ۰ تا ۹ سطح را شامل می‌شود. البته نمره قبولی برای این آزمون وجود ندارد اما به طور معمول سطح ۵ نمره متوسط و سطح ۶  به بالا، خوب تلقی می‌شود. دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه هاروارد آیلتس با حداقل سطح ۷ را می‌پذیرند. پس براساس دوره، موسسه یا دانشگاهی  که انتخاب می کنید، نمره آزمون آیلتس مورد نیاز متفاوت است.

راه موفقیت در آزمون آیلتس

شرایط قبولی در آزمون IELTS

نمره قبولی مورد نیاز بسته به موسسه انتخابی متفاوت خواهد بود. به طور کلی ، نمره آیلتس ۶ برای قبولی در اکثر تخصص های دانشگاه های انگلیس کافی است.

در همین حال ، مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در انگلیس ممکن است حداقل به ۶.۵ امتیاز نیاز داشته باشد. از طرف دیگر ، برخی از تخصص ها ممکن است نیاز به گذراندن آیلتس با نمره کل ۷ امتیاز داشته باشند.

لازم به ذکر است که دستیابی به نمره ۷ آیلتس مستلزم ارائه ۳۰ پاسخ صحیح از ۴۰ سوال است. آزمودنی ۶۰ دقیقه فرصت دارد تا به ۴۰ سوال پاسخ دهد.

مدت زمان مطالعه برای قبولی در آزمون  آیلتس

هنگامی که زبان آموزان میخواهند در آزمون آیلتس شرکت کنند این سوال برایشان مطرح می شود که چه مدت زمان برای آمادگی در این آزمون نیاز است. این نکته به توانایی فعلی شما و اینکه به چه نمره ای نیاز دارید مرتبط است. برای مثال اگر هدف کلی ۶.۵  باشد، ممکن است نیاز به تمرین بیشتری نسبت به کسی که به نمره بالاتری نیاز دارد داشته باشید، زیرا طبیعتا توانایی فعلی وی کمتر بوده و به تلاش بیشتری نیاز دارد. اما موارد بسیار مهم که باید در نظر داشته باشید:

  • سطح انگلیسی فعلی شما چیست
  • مطالعه روزانه شما قدر است
  • آیا به صورت خودخوان مطالعه میکنید یا در کلاس های خاصی شرکت کرده اید

توصیه ارایه شده حداقل ۶-۸ هفته میباشد که با تمرکز بر گرامر مقدماتی، سرعت خواندن، استراتژی های آزمون و مهارت های نوشتاری، میبایست آمادگی لازم را بدست آورند.

پس نتیجه میگیریم که تعداد ساعاتی که برای موفقیت در آزمون آیلتس اختصاص می دهید مهم است. اما آنچه مهمتر است این است که بتوانید آن ساعت ها را به زمان با کیفیت تبدیل کنید.

چگونه سطح خود را در آزمون آیلتس مشخص کنیم؟

سطح خود را بدانید. چطور؟ با استفاده از استاندارد CEFR ، میتوانید سطح زبانی خود را بدانید و برای آزمون آیلتس آمادگی لازم را بدست آورید.

استاندارد بین المللی مشترک اروپایی استاندارد (CEFR) است که یک داوطلب انگلیسی زبانB2   معمولا نمره ای بین ۵.۵ تا ۶.۵ در آیلتس کسب می کند، اما اگر سطح شما B1 ارزیابی شود ، نمره نهایی آیلتس ۴.۰ تا ۵.۵ را کسب خواهید کرد. در حالی که یک داوطلب C1 نمره کلی ۶.۵  تا ۸.۰ و برای یک داوطلب C2 عملاً ۸.۰ تا ۹.۰ تضمین می شود.

بهترین راه سنجش سطح خود شرکت در یک آزمون آزمایشی است که به شما کمک می کند نفاط ضعف و نقاط  قوت خود را شناسایی کنید، بر روی مهارت های خود  برای استفاده بهینه از نقاط قوت و ضعف کار کنید و بدانید که باید تمرکزتان را روی کدام نقاط منعطف کنید.

نحوه قبولی در آزمون IELTS با استفاده از ۵ نکته مهم

نکته شماره ۱: زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید

یکی از اصول لازم برای گذراندن آزمون آیلتس ، ایجاد مهارت های اساسی انگلیسی است. از این رو ، رمز موفقیت در این کار تمرین بیشتر و بیشتر است.

تا آنجا که ممکن است به انگلیسی بخوانید، ارتباط برقرار کنید، گوش دهید و بنویسید. هرچه بیشتر انگلیسی خود را تمرین کنید، اعتماد به نفس بیشتری در استفاده از کلمات جدید خواهید داشت و شانس بیشتری برای قبولی در آزمون آیلتس خواهید داشت

نکته شماره ۲: در آزمون شفاهی (اسپیکینگ) آیلتس، پرحرف و خودجوش باشید

به یاد داشته باشید ، هدف آزمون شفاهی آیلتس آزمایش دانش عمومی شما نیست ، بلکه تعیین توانایی شما برای برقراری ارتباط موثر است.

بنابراین ، اگر می خواهید در آزمون آیلتس قبول شوید ، باید از پاسخ های بسته به عنوان “بله” یا “نه” خودداری کنید ، پس سعی کنید جزئیات بیشتر را به پاسخ خود اضافه کنید. در عین حال ، سعی نکنید یک سخنرانی از پیش آماده شده ارائه دهید. یک مکالمه دو دقیقه ای را در خانه تمرین کنید و خود را آماده کنید. داوطلبان یک دقیقه فرصت دارند تا برای بحث آماده شوند.

نکته شماره ۳: برای گذراندن آزمون آیلتس متن خود را ساختار بندی کنید

توسعه مهارت های نوشتاری سنگ بنای قبولی در آزمون آیلتس است. در واقع ، بی ربط بودن به موضوع ممکن است منجر به عدم موفقیت در آزمون شود. همچنین مهم است که نوشتن ۲۵۰ کلمه را در یک بازه زمانی بیشتر از ۴۵ دقیقه تمرین کنید. لازم به ذکر است که روش نوشتن نیز به خطی زیبا و خواندنی احتیاج دارد.

نکته شماره ۴: مطالعه مقالات مختلف دانشگاهی را تمرین کنید

مطالب عمومی در زمینه امور بین الملل ، تغییرات آب و هوا ، علوم زنده ، اقتصاد و غیره را بخوانید. این بخش نه تنها به شما کمک می کند تا آزمون آیلتس را پشت سر بگذارید و زبان انگلیسی خود را توسعه دهید بلکه در توسعه فرهنگ و مدارک تحصیلی شما نیز نقش دارد.

نکته شماره ۵: برای تسلط در صحبت کردن زیاد گوش کنید

این نکته مطمئناً نه تنها در موفقیت در آزمون آیلتس بلکه در انطباق با جامعه انگلیس و سنت های آن یا هر جامعه ای که قصد دارید در آن تحصیل کنید ، به شما کمک خواهد کرد.

برای راحت بودن با گویش های مختلف می توانید پادکست ، سخنرانی و کتاب صوتی گوش دهید. همه اینها موثرترین راهها برای گسترش دانش شما در مورد واژگان و موضوعات جدید و در نتیجه گذراندن آزمون آیلتس هستند.

شرط نمره آیلتس برای کشورهای مختلف

اکثر کشورهای انگلیسی زبان نمره IELTS را برای دادن ویزا به دانشجویان می پذیرند. حداقل نمرات آیلتس که برای دریافت ویزای دانشجویی مورد نیاز است ، از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

نمره آیلتس برای کشورهای مختلف:

نمره IELTS برای ایالات متحده آمریکا

دانشگاه های برتر ایالات متحده آمریکا از داوطلبان می خواهند برای گرفتن پذیرش نمره ۷ یا بیشتر در آیلتس کسب کنند.

نمره IELTS برای کانادا

یک داوطلب باید نمره ۶ یا بالاتر در هر یک از مهارت های خواندن ، نوشتن ، شنیدن یا صحبت کردن را کسب کند.

آمادگی آیلتس در موسسه مدیران فردا

ما دوره های معمول آیلتس را در موسسه زبان انگلیسی مدیران فردا  با بالاترین کیفیت ارائه می دهیم.

موفقیت شما در آزمون آیلتس به شدت به اشتیاق و تلاش شما بستگی دارد.

با دستورالعمل های ما همراه باشید و نتایج را مشاهده خواهید کرد.

کدام یک بهتر است: کلاسهای عمومی یا خصوصی؟

هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد.

در کلاسهای خصوصی معلم فقط بر روی یک دانش آموز تمرکز دارد و شما وقت بیشتری برای صحبت خواهید داشت.

کلاسهای عمومی یا گروهی جذابیت بیشتری دارند و مهارت های اجتماعی و تعاملی شما را در کنار زبان انگلیسی بهبود می بخشند.

ما شرکت در کلاسهای گروهی را توصیه می کنیم ، مگر اینکه به دلیل کمبود وقت قادر به این کار نباشید.

مزایای کلاس های عمومی آیلتس در موسسه مدیران فردا

  • صرفه جویی در هزینه
  • میتوانید مهارت های گفتاری و شنیداری خود را در یک محیط یادگیری تعاملی بسیار سریعتر توسعه دهید
  • نکات و ایده ها را با همکلاسی های خود به اشتراک بگذارید

مزایای کلاس های خصوصی IELTS در موسسه مدیران فردا

  • آموزش متناسب با سطح تحصیلات و سرعت یادگیری شما برنامه ریزی میشود
  • جدول زمانی انعطاف پذیر که می تواند طبق برنامه شخصی شما تنظیم شود
  • مناسب برای زبان آموزانی که نیاز به آموزش فشرده آیلتس دارد

مدرسین حرفه ای و کادر آموزشی مجرب و قابل اعتماد این موسسه شما را یاری می کند تا به اهداف خود نزدیکتر شوید و  با مشاوره رایگان و پشتیبانی در مورد برنامه مطالعاتی، همراه هر لحظه شما خواهد بود. علاوه بر این زبان آموزان میتوانند برای بهبود زبان انگلیسی در هر سطحی که هستند در هر دو کلاس خصوصی و عمومی شرکت کنند.

اشتراک گذاری این محتوا !